Cookies

7 sty 2016

Pyszne ciasto ze śliwkami

Ciasto ze śliwkami. Edyta Guhl.

Witajcie, zgodnie z obietnicą podam Wam dzisiaj przepis na niezawodne ciasto, które jest naprawdę smaczne i zawsze się udaje. Piekłam je już wielokrotnie, ze śliwkami smakuje mi zdecydowanie najlepiej, można upiec je rownież z jabłkami, brzoskwiniami lub innymi owocami. Jest bardzo łatwe do zrobienia, składniki zawsze mamy pod ręką, są tanie i dostepne w każdym sklepie spożywczym. Jak powiedziała moja koleżanka po zjedzeniu pierwszego kawałka: to jest takie prawdziwe, domowe ciasto. Bardzo pochlebiła mi swoją uwagą :-) Ciasto bardzo dobrze smakuje do popołudniowej kawy, nie wiem jak Wy, ale ja nawet po najsmaczniejszym obiedzie, jeśli nie zjem czegoś słodkiego, nie czuje się najedzona. Czytałam gdzieś, ze jest to niedobór chromu, ciekawe...poszperam w internecie i jeśli znajdę coś ciekawego, to Wam o tym napiszę. A dzisiaj dla wszystkich cukrożerów, którzy tak jak ja nie mogą żyć bez słodyczy, domowe ciasto ze śliwkami.

Pyszne ciasto ze śliwkami:

1 kg śliwek świeżych lub mrożonych
180 g cukru
250 g masła
4 duże jajka
500 g mąki
1 proszek do pieczenia
1 cukier waniliowy
200 g kwaśnej śmietany

Śliwki rozmrozić, jeśli mamy świeże usunąć pestki, a śliwki pokroić na połówki. Masło utrzeć na pianę , dodać cukier i cukier waniliowy. Dodawać po jednym jajku, ciagle ucierając. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i dodawać do jajek po łyżce, ciagle ucierając. Na końcu dodać kwaśną śmietanę . Dużą prostokatną foremkę wyłożyć papierem do pieczenia. Wyłożyć ciasto, a na to położyć śliwki. Piec w nagrzanym piekarniku w temperaturze 180 stopni około 60 minut. Smacznego!

Dobra rada: gdy śliwki są zbyt mokre można posypać je łyżką bułki tartej.

Smaczne ciasto ze śliwkami. Edyta Guhl.
Przepisy na ciasta z owocami. 

Domowe ciasto z owocami. Edyta Guhl.

Wasza Edyta

2 komentarze: