19 lut 2016

Bułeczki z twarogiem.


http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Smaczne bułeczki z twarogiem. Edyta Guhl.
Witajcie, nigdy wcześniej przed pisaniem bloga nie zdawałam sobie sprawy, że tak często używam do gotowania i pieczenia sera. Teraz już wiem skąd się biora te dodatkowe kilogramy. W prawie każdym przepisie, który Wam podaję, wystepuje albo niemiecki twarożek Quark, albo Frischkäse, czyli serek typu Filadelfia. Można pomyśleć, że podpisałam umowę z mleczarnią, albo jakims koncernem i robię tutaj kryptoreklamy. A ja naprawdę głowię się i troję nad polskimi zamiennikami i dlatego ciagle wspominam tę Filadelfię . Dlatego bardzo proszę, pamietajmy, że niemiecki twaróg, jest zupełnie inny od polskiego. Jest bardzo kremowy, rzadki i nadaje się do smarowania, a nie krojenia. Coś takiego w konsystencji jak serek homogenizowany. Kupimy go też w takich plastikowych pudełkach, w 250 lub 500 gramowych. I oczywiście jest twarożek tłusty i chudy. Podaję Wam te przepisy z twarożkiem i duszę mam na ramieniu, bo zastanawiam się jakiego sera użyjecie i czy przepis się uda. Kiedyś trafiłam na podobny serek w Polsce, w wiaderku, ale nadawał się raczej na sernik, ponieważ był już słodzony. Chociaż w dzisiejszych czasach jest taka rotacja narodu, może jeździcie do Niemiec, może mieszkacie tutaj, tak że mam nadzieje, że komuś się te moje przepisy przydadzą, albo zrobicie tak jak ja, gdy czytam np. przepisy włoskie. Potraktujcie je jako ciekawostkę kulinarną, o tak je się i piecze gdzieś w dalekiej Eifel. I po takim długim usprawiedliwieniu podam przepis na kolejne bułeczki z...już się pewnie domyślacie jakim składnikiem. Naturalnie, z twarożkiem :-)

Smaczne bułeczki z twarogiem, czyli Quarkbrötchen:


300 g mąki
250 g twarożku ( Quark) tłustego
1 jajko
50 g cukru
1 proszek do pieczenia, cały
szczypta soli

* można dodać rodzynki

Wykonanie:

Jest to chyba najszybszy i najłatwiejszy przepis na bułeczki jaki znam. Wystarczy zamieszać składniki, ważne, aby dobrze wymieszać mąkę z proszkiem i gotowe. Z podanych składników uformowałam osiem małych bułeczek i upiekłam w nagrzanym piekarniku do 180 stopni w 15 minut. Oczywiscie, wszystko zależy od piekarnika i bułeczki nie moga być za ciemne. Smakują bardzo dobrze z masłem, dżemem lub miodem. Albo bez dodatków :-)
Smacznego!
http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Smaczne bułeczki z twarogiem, czyli Quarkbrötchen.
http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Domowe bułeczki.
http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Bułki z dodatkiem twarożku. Edyta Guhl.

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Mięciutka bułeczka.

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Pieczone na proszku. 
http://dolcevitainmykitchen.blogspot.de
Przepisy na bułki na proszku. 


6 komentarzy:

  1. No właśnie, z tym twarogiem tutaj to jest trochę skomplikowanie... Ja robię serniki także na Quarku.Lubimy też Körniger Frischkäse, ale ten robimy wyłącznie ze szczypiorkiem i solą (najczęściej do grillowania).

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten Körniger to chyba wiejski twarozek po polski, ale juz sama nie pamietam, dodalam go kiedys do drozdzowych bulek. Ciekawy eksperyment :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zamawiam sobie takie bułeczki na śniadanko....aż mi ślinka cieknie...mniam

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu, ciesze sie, ale powiem Ci szczerze, mi te wczesniejsze, kartoflane smakowaly duzo lepiej :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Edyto :)
    Ciekawe przepisy, sympatyczny blog :)
    Pozdrawiam cieplutko i serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziekuje, rozgosc sie prosze :-)

    OdpowiedzUsuń