Cookies

23 cze 2018

Niemiecki sernik z kwaśnej śmietany

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.com
Witajcie Kochani,
dzisiaj jeden z klasyków niemieckich: sernik z kwaśnej śmietany z mandarynkami, Mandarinen-Schmand- Kuchen. Ciasto to znajdziemy w każdej niemieckiej piekarni i naprawdę warto jest je spróbować. Właściwie to smakuje jak kremowy sernik z galaretką i mandarynkami, a jego słodkość przełamuje kwaskowy smak śmietany. Robimy je na kruchym cieście, chociaż ostatnio jadłam na cieście drożdżowym i było bardzo smaczne. Dzisiaj postanowiłam upiec je z polskich produktów i poszukać odpowiednich zamienników. Składnik główny to Schmand, czyli gęsta, kwaśna śmietana o dużej zawartości tłuszczu 20- 29 %. A Tortenguss zastapimy naszą galaretką. Z pozostałymi składnikami nie będzie już problemu. Zapraszam na niemiecki sernik z kwaśnej śmietany oraz na inne niemieckie przepisy.

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.com



Niemiecki sernik z kwaśnej śmietany:


Składniki:

Ciasto:
125 g mąki pszennej
65 g cukru
65 g margaryny lub masła
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Ja zrobiłam ciasto z podwójnych składników, dlatego warstwa ciasta na zdjęciach jest bardzo gruba.
Proponuję trzymać się wiernie przepisu :-)

Nadzienie:
500 ml mleka
2 budynie waniliowe w proszku
200 g cukru
600 g gęstej kwaśnej śmietany 20- 29%
2 puszki mandarynek
1 galaretka żółta

Wykonanie:
1. Najpierw gotujemy budyń z mleka, budyniu w proszku i cukru. Przelewamy do miseczki i nakrywamy gorący budyń folia spożywczą, żeby nie zrobił się kożuch.
2. Mandarynki wyjmujemy z puszki i odcedzamy.
3. Mąkę i proszek do pieczenia przesiewamy. Masło kroimy w kawałki i razem z mąką szybko zagniatamy rekami. Dodajemy jajko i cukier. Przy pomocy miksera wyrabiamy ciasto. Stolnicę posypujemy lekko mąką i rozwałkujemy ciasto. Wykładamy ciastem formę do pieczenia, z ciasta robimy brzeżek. Użyłam popularnej, prostokątnej formy, wymiary okrągłej formy to 26 cm.
4. Ostudzony budyń mikserem mieszamy z kwaśną śmietaną i wylewamy na ciasto w formie. Na wierzch kładziemy odsączone mandarynki. Pieczemy w nagrzanym piekarniku w 175 stopniach przez 80 minut. gdy ciasto wystygnie polewamy żółtą galaretką. Smacznego i zapraszam na kolejne, klasyczne ciasta niemieckie :-)

Edyta
http://dolcevitainmykitchen.blogspot.com

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.com

http://dolcevitainmykitchen.blogspot.com


http://dolcevitainmykitchen.blogspot.com

Skorzystałam z przepisu na mojej ulubionej niemieckiej platformie: Chefkoch.de

12 komentarzy:

  1. Edytko wspaniały sernik zjadłam bym kawałeczek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Kochana, prosze czestuj sie. Zrobie kawe :-)

      Usuń
  2. Sernika w takiej formie jeszcze nie widziałam...jestem bardzo ciekawa jak smakuje!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smaczny, dziekuje i rowniez pozdrawiam. Agnieszko ostatnio, nie moglam napisac komentarza na Twoim blogu, trzykrotnie wyskakiwala mi informacja: blad. Nie wiem co sie dzieje. Pozdrawiam cieplutko i teraz sprobuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już jakiś czas temu polubiłam się z sernikami i chętnie bym takiego na kwaśnej śmietanie skosztowała:) Wygląda niesamowicie zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, jest smaczny, wilgotny :-) Pozdrawiam :-)

      Usuń
  5. Zrobiłam również mam nadzieję że wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdzie kupić taką śmietanę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzie kupic? W rewe, aldi, hicie. W kazdym spozywczym w de ;)

      Usuń
  7. Coś pysznego.Smak obłędny,a wygląd apetyczny Ciocia odrazu przepis wzięła,a dzieci siostry aż mlaskały

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepyszny Upiekłam.Poprostu odlot w buzi.Polecam.Wygladal apetycznie z tą galaretkę.Dzieci siostry prawie go zjadły ha,a ja znowu będę za tydzień piekła.

    OdpowiedzUsuń