Cookies

1 lis 2019

Szybkie ciasto z kawą i cynamonem

Proste, a jakie smaczne ciasto przeplatane kawą i cynamonem. Aromatyczne i solidne. Zapraszam na szybkie ciasto z kawą i cynamonem. I chociaż wydawało mi się, że nie jestem fanką kawy w cieście, tutaj pasuje ona idealnie. I naprawdę nie warto z niej rezygnować. Ale jeśli boisz się kofeiny, możesz użyć kawy bezkofeinowej. Ja miałam kawę rozpuszczalną w granulkach, może też być kawa w proszku, jak wolisz.
Ciasto jest szybkie i łatwe do zrobienia. Pachnące, mieciutkie i bardzo słodkie. Ograniczyłam już ilość cukru w przepisie. Mam taką swoją żelazną zasadę: szklanka cukru na ciasto. No chyba, że to jest sernik, to wtedy trochę więcej. Ciasto z kawą idealnie nadaje się na drugie śniadanie lub do popołudniowej kawy. Jeśli miałabym opisać smak, to ciasto z kawą i cynamonem jest taką dalszą kuzynką klasycznego coffee cake, chociaż jest na proszku, a nie na sodzie. Fajne, aromatyczne ciacho, które szybko znika. 
 Przepis pochodzi z książki Donny Hay. Kim jest Donna Hay? To stylistka fotografii kulinarnej i autorka książek z Australii. Dla mnie to guru fotografii kulinarnej. Jej zdjęcia są przepiękne. Bardzo jasne, przejrzyste, czyste( jeśli wiesz, o co mi chodzi). Ach to australijskie słońce! Bardzo polecam Wam kupić ktoraś z jej książek, albo przynajmniej zajrzeć na jej stronę. I gwarantuję, że zakochasz się w jej zdjęciach i przepisach. 


Szybkie ciasto z kawą i cynamonem:

Składniki:

175 g brązowego cukru
2 łyżeczki mielonego cynamonu
Ciasto:
375 g maki
2, 5 łyżeczki proszku do pieczenia
170 g cukru
4 jajka
250 g masła rozpuszczonego
375 ml mleka
1 łyżka cukru waniliowego

dodatkowo:
1 łyżka kawy rozpuszczalnej
60 g masła, rozpuszczonego
Wykonanie:
1. Piekarnik nagrzać do temperatury 160 stopni. Foremkę 20 cm x 30 cm wyłożyć papierem. Brązowy cukier wymieszać z cynamonem i odstawić na bok.
2. Mąkę i proszek do pieczenia przesiać do dużej miski. Dodać cukier, jajka, rozpuszczone masło, mleko i cukier waniliowy. Wymieszać mikserem na niskich lub średnich obrotach. Tylko do połączenia się składników, nie mieszać za długo.
3. Połowę ciasta wyłożyć na blaszkę i wyrównać. Posypać kawą rozpuszczalną i połową cukru z cynamonem. Wyłożyć resztę ciasta i wyrównać. Wierzch posypać resztą cukru z cynamonem i pokropić roztopionym masłem.

4. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 50- 55 minut na złoto. Sprawdzić wykałaczką, czy ciasto jest już upieczone. Gdy ciasto wystygnie pokroić w kwadraty. W zamkniętym pojemniku przechowuje się przez 5 dni.







Dużo spokoju, trochę zadumy i wspomnień-
tego dzisiaj życzę

Edyta 

10 komentarzy:

  1. jak z kawą to biorę w ciemno

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow. Pięknie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też porywam kawałek!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo prosze, do kawki idealne. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Ale fajne ciacho i jakie proste :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne i proste w wykonaniu ciacho :) Już uwielbiam :D Do tego zawsze dodaję kawę cold brew, na lato to po prostu zestaw obowiązkowy :)

    OdpowiedzUsuń