Cookies

30 lip 2021

Niemieckie ciasto mrówkowe

przepis-na-szybkienie-mieckie-ciasto-mrowkowe
Dzisiaj zapraszam na niemieckie ciasto mrówkowe. Przepyszne, wilgotne i błyskawiczne do zrobienia. Jest tak nieskomplikowane, że mogą je upiec nawet dzieci. A taka wesoła i smaczna babeczka ucieszy każdego. Mrówki to oczywiście kawałeczki czekolady. Najładniej wyglądają czekoladowe wiórki. Jednak gdy spontanicznie zabrałam się do pieczenia ciasta z mrówkami i chciałam kupić takie wiórki w pobliskich sklepach, nigdzie ich nie znalazłam. Dlatego w cieście są czekoladowe kropelki i posiekana czekolada. Możecie wziąć każdy rodzaj czekolady: czarną gorzką, mleczną. Dla eksperymentu wzięłam czekoladę nadziewaną malaga. Kremowe śmietankowe nadzienie z nutą alkoholu ciekawie wzmocniło smak ciasta. I już żeby nie przesadzić z aromatami, zrezygnowałam z olejka migdałowego, który jest podany w przepisie.

A przepis znalazłam u mojej blogerskiej kolezanki Wilmy ze Szwajcarii. Wilma upiekła jabłecznik z mojego przepisu: tutaj. A ja postanowiłam upiec jej ciasto mrówkowe Ameisenkuchen. Tym bardziej, że ciasto jest bardzo popularne w Niemczech i dziwię się, że dotychczas nie było go na blogu. A tak bardzo staram się z Wami dzielić sprawdzonymi, niemieckimi przepisami. W przepisie na ciasto mrówkowe przeważnie wystepuje ajerkoniak. A że alkohol nie zawsze mam w domu, tym bardziej spodobał mi się przepis Wilmy. Proste składniki, które zawsze są pod reką i pyszny wypiek, który z powodzeniem można podać gościom. Naprawdę warto spróbować :)

szybka-babka-na-proszku

Niemieckie ciasto mrówkowe:

Składniki:

250 g cukru
250 g masła
1 łyżeczka cukru waniliowego
szczypta soli
5 jajek
450 g mąki
1 paczuszka proszku do pieczenia= 16 g
180 ml mleka
200 g czekoladowych wiórków albo
100 czekoladowych kropelek i
100 g siekanej czekolady
kilka kropli olejku migdałowego

Wykonanie:

1. Foremkę na babkę z dziurką nasmarować masłem i lekko posypać mąką. Nadmiar mąki strzepnąć. Piekarnik nagrzać do temperatury 170 stopni.

2. Masło utrzeć z cukrem na pianę. Następnie dodać jajka po kolei, ciągle ucierając. Wsypać cukier waniliowy, szczyptę soli i olejek migdałowy.

3. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i dodać do masy na przemian z mlekiem. Wsypać czekoladowe wiórki i ostrożnie wymieszać. Ciasto przełożyć do przygotowanej foremki.

4. Piec w temperaturze 170 stopni przez około 60. Zrobić test wykałaczką. Upieczone ciasto wyjąć z piekarnika i zostawić na 15 minut do ostudzenia, zanim wyjmiemy je z piekarnika.

szybkie.ciasta-niemieckie-przepis

popularne-ciasta-niemieckie

Jeśli spodobały się Wam takie zwierzęce wzorki, na blogu znajdziecie jeszcze wiele ciekawych przepisów np. na: kocie łapki, czekoladowego węża, małpi chlebek, żyrafę, ptaszki lub ślimaki.

Ameisenkuchen na blogu Wilmy: tutaj.
Dobrego odpoczynku, dużo radości i więcej wolnego czasu.
Pozdrawiam serdecznie,
Edyta


17 komentarzy:

  1. Cudownie wygląda ta babeczka, czekolada i nadzienie dodają smaku, to idealne ciasto do popołudniowej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I szybko znika :))) Dziekuje i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Przepiękne ciasto tylko maliny bym dała

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie! Muszę spóbować takie zrobić :) Przepiękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto z kawalkami czekolady to ja zawsze chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To coś dla mojego syna, pokaże mu, coś czuje, że będzie chciał upiec :-) Ta czekolada go przekona ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetnie wygląda to cisto

    OdpowiedzUsuń
  7. do kawki bym chętnie zjadła:D kawałek albo dwa xd

    OdpowiedzUsuń
  8. Super wygląda, a czekoladę uwielbiam, chętnie kiedyś wypróbuję ten przepis. :)

    OdpowiedzUsuń