Cookies

4 gru 2020

Stollenkonfekt, czyli stollen w miniaturce

stollenkonfekt-czyli-stollen-w-miniaturce

 Świątecznych wypieków ciąg dalszy. Albo inaczej mówiąc: teraz się dopiero rozkręcimy! Niemiecki przepis na aromatyczny stollen bez drożdży znajdziecie kilka wpisów wcześniej. A dla wszystkich, którzy zasmakowali w tego typu wypiekach, mam dzisiaj coś specjalnego: Stollenkonfekt, czyli stollen w miniaturce. Pyszne, adwentowe ciasteczka, które są znane i lubiane w Niemczech. I zyskują coraz większą popularność u Polsce. Można je już kupić w popularnym supermarkecie. Ale ani cena, ani ilość, dla nas to bardzo ważne, nie zachęcają do kupna. Takie mini stolleny, koniecznie trzeba upiec samemu. Roboty niewiele, a efekt jest niesamowity. Dla mnie to prawdziwy hit świąteczny!

Klasyczne stolleny ciasteczka są oczywiście na drożdżach. Ponieważ zasmakowałam ostatnio w cieście twarogowym, dzisiejsze mini stolleny są na proszku. Szybkie i naprawdę łatwe do zrobienia, bardzo smaczne i aromatyczne. O niemieckim twarogu Quarku, który ma konsystencję naszego serka homogenizowanego pisałam już wielokrotnie na blogu. Do naszego przepisu użyjemy tego odtłuszczonego. Najczęściej ma bladoniebieski dekielek, ale pewnie zależy to od firmy. 

I jeszcze pociecha dla wszystkich, którzy boją się kalorii. Pamiętajmy, że Stollen jest szczególnym ciastem, pieczonym na wyjatkową okazję, jaką jest Boże Narodzenie. I po długim okresie wyrzeczeń można sobie pozwolić na nagrodę. A ze wzgledu na wspaniały smak, trzeba się nim delektować. Nawet jeśli jest w miniaturce :)

niemieckie-ciasteczka-na-adwent

Stollenkonfekt, czyli stollen w miniaturce:

na 40 sztuk

Składniki:

100 g rodzynek

100 g masła

75 g cukru

125 g niemieckiego twarogu

1 jajko

300 g mąki 

0,5 paczuszki proszku do pieczenia= 8g

50 g siekanych migdałów

50 g kandyzowanej skórki pomarańczowej

50 g kandyzowanej skórki cytrynowej

2-3 krople aromatu migdałowego

ewentualnie szczypta cynamonu, kardamonu lub gałki muszkatołowej

mąka do podsypania

125 g cukru pudru

100 g masła


Wykonanie:

1. Rodzynki można namoczyć dzień wcześniej w rumie. Albo krótko przed pieczeniem zalać gorącą wodą. Następnie wodę zlać, a rodzynki osuszyć papierowym reczniczkiem.

2. Masło utrzeć z cukrem na puch. Dodać twaróg i jajko. Krótko zamieszać. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i dodać do masy maślanej. Dodać rodzynki, siekane migdały, kandyzowaną skórkę, aromat migdałowy i szczyptę cynamonu. Szybko zagnieść. 

3. Ciasto podzielić na 4 części. Położyć na stolnicy podsypanej mąką i uformować 4 wałeczki o średnicy 2 cm. Każdy wałeczek pokroić na małe kawałki i lekko spłaszczyć.

4. Ciasteczka przełożyć na foremkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w nagrzanym piekarniki w temperaturze w temperaturze 180 stopni przez 15- 20 minut na złoto( trzeba pilnować, żeby nie były zbyt wypieczone). Wyjąć z piekarnika i natychmiast posmarować rozpuszczonym, gorącym masłem i posypać cukrem pudrem. Zostawić na kratce do ostygnięcia. 

przepis-na-mini-stollen-z-twarogiem

niemieckie-ciasteczka-twarogowe

najlepsze-przepisy-niemieckie-na-adwent

pyszne-ciastka-stollen-na-boze-narodzenie

Podobno w blaszanym pudełku można przechowywać je do 2 tygodni. U nas zniknęły już w pierwszym. Jeśli mamy liczyć kalorie, być nerwowym i ponurym, to może jednak warto się skusić na taki aromatyczny smakołyk:)

Miłego pieczenia

Edyta

15 komentarzy:

  1. Kradnę przepis! W tym roku mam dostałam zadanie upieczenia ciasteczek na święta i te będą idealne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne ciasteczka, na pewno smaczne i bardzo pachnące :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj widziałam takie mini ciasto w sklepie i miałam straszną ochotę je kupić, ale przypomniałam sobie, że u Ciebie widziałam przepis na stollen... A tu proszę - masz i w wersji mini, w sam raz dla malucha (za każdym razem jak robię coś słodkiego to oczywiście "wyłącznie" dla dziecka :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam przepis, te kupowane nie sa zbyt dobre. A w domowych przynajmniej wiemy jakie skladniki. I mozna zrobic bez rumu i kandyzowanej skorki :)

      Usuń
  4. A wrzucisz taki przepis na mini stollen na drożdżach? Zaskoczę Teściową w Święta:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki…ech. Byle do Świąt;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na te Swieta to juz niestety nie zdaze, tyle mam przepisow do opublikowania, ale moze zrob ten z twarogiem. Szybki, latwy i taki smaczny. Nawet nastepnego dnia :)))

      Usuń
  5. Cóż to za wspaniałości znowu wyczarowałaś :-)Nie ukrywam, że moje smaki, jadłabym jak nic, na jednym by się nie skończyło :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Te ciasteczka wyglądają obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam ciacha z tego przepisu. Mam podejrzenie, graniczące z pewnością że do świąt ich nie będzie :P są przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zdziwiloby mnie to :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. no to i ja musze się skusić

    OdpowiedzUsuń