Cookies

16 mar 2017

Danie warzywne z zielonej soczewicy, jarmużu i pieczarek


Pyszne danie warzywne z zielonej soczewicy, jarmużu, czewonej cebuli i pieczarek. Edyta Guhl.



Przepis na danie warzywne z zielonej soczewicy, jarmużu i pieczarek znalazłam na blogu Marzenki Zacisze Kuchenne i natychmiast zapisałam. W okresie postu tradycyjnie unikam cukru i w rekompensacie jem więcej warzyw, więc przepis na warzywną potrawkę bardzo się przydał. Gdy tylko przeczytałam tytuł: ,, Danie warzywne z zielonej soczewicy, jarmużu i pieczarek“ ( u Marzenki: potrawka), wiedziałam, że będzie smakować, wiesz jak to czasami jest. Czytasz awokado, pomidor i już wiesz, że to będzie Twój wybor, coś czego każdy następny składnik nie może popsuć , bo jest to Twoje ulubione zestawienie. Albo cukier, cynamon, jabłko. Wanilia, pomarańcza. Jogurt grecki i miod. I mogą nawet nasypać rodzynek, lub dodać fig, gęsta, kremowa konsystencja jogurtu dotknie Twojego podniebienia i wszystko delikatnie ukoi i jednocześnie orzeźwi. Jogurt grecki z miodem naprawdę ma coś w sobie...Ale nie o obżarstwie i kulinarnych grzechach miało być dzisiaj, a o przepysznych gotowanych warzywach. Rzadko kupuję pieczarki i juz całkiem zapomniałam jakie są pyszne usmażone na masełku. Do tego czerwona cebula, miękka, wprost rozpływająca się na języku zielona soczewica i jarmuż. Zastanawiałam się, czy mam podać Ci ten przepis, bo przecież zrobiła to już Marzenka, ale jest tak smaczny, że muszę, no po prostu, muszę :-)
Porcja jest większa niż u Marzenki, bo gotuję najczęściej na 2 posiłki, lubię mieć coś w zapasie.



Danie warzywne z zielonej soczewicy, jarmużu i pieczarek:


Składniki:

szklanka zielonej soczewicy
2 szklanki wody
500 g pieczarek( u mnie zwykłe, mogą też być brązowe)
100 g jarmużu 
2 czerwone cebule
sól, pieprz,
masło do smażenia( niezdrowo? weź oliwę)
ulubione przyprawy

Przygotowanie:

1. Soczewicę płuczemy i namaczamy na pół godziny, następnie zalewamy wrzącą wodą, bierzemy 2 szklanki wody na szklankę soczewicy. I gotujemy na wolnym ogniu do miękkości, około pół godziny. Solimy dopiero pod koniec gotowania( wcześniejsze solenie powoduje twardnienie ziarna).
2. Cebulki obieramy, kroimy w krążki, lub piórka, jak lubisz. Smażymy na maśle lub oliwie.
3. Pieczarki myjemy i czyścimy( ja zawsze ściągam skórkę z kapelusza). Kroimy w pasterki i dodajemy do cebuli. Doprawiamy do smaku i chwilę dusimy. Dodajemy ugotowaną soczewicę, podlewamy wodą i gotujemy razem około 10 minut.
4. Jarmuż myjemy i kroimy w paski. Dodajemy do soczewicy i pieczarek. Można podlać wodą. Chyba najbardziej smakuje mi woda z takich duszonych warzyw, dlatego zawsze dolewam jej dużo, aż wychodzi prawie zupa.
Warzywa jeszcze przez chwilę gotujemy. Podajemy z ryżem, chlebkiem chapatti, albo ziemniakami. Smacznego :-)

Edyta





2 komentarze: