Cookies

20 lut 2021

Warzywne krakersy z burakiem

 
przepis-na-warzywne-krakersy-z-burakiem

Warzywne krakersy z burakiem i marchewką są źródłem dobrej energii na cały dzień. Wyglądają jak małe batoniki muesli i nie mają w sobie odrobiny cukru. Aromatyczne i pikantnie doprawione są pyszną przekąską do pracy, na spacer lub filmowy wieczór przed telewizorem. Zastąpią niezdrowe chipsy i nie zrujnują naszej sylwetki. Pełne zdrowych ziarenek są zdrowym snackiem, który na czas postu z powodzeniem zastąpi ciastka i czekoladę.
 Szczególnie teraz na wiosnę, szukam zdrowych, wegańskich przepisów, żeby zrobić coś dobrego dla swojego organizmu. I zawsze chętnie dzielę się z Wami tym podzielę. Inspirację znalazłam na blogu Volker mampft, a oryginalny przepis pochodzi od Johanny z bowlsandbalance.de. Krakersy obficie posypałam sezamem i innymi grubo siekanymi ziarnami. Można też posypać je gruboziarnistą solą morską lub czarnuszką. Do masy dodałam więcej oliwy niż w przepisie poniżej, a trochę mniej oleju kokosowego. I solidnie przyprawiłam je do smaku wędzoną papryką, czosnkiem w proszku i suszonymi ziołami. Czas pieczenia należy dopasować do naszego piekarnika. Po 20 minutach warzywna masa była jeszcze surowa i musiałam przedłużyć czas pieczenia do 40 minut. Krakersy najlepiej smakują gdy są chrupiące. Dlatego warto jest je pokroić przed końcem pieczenia na małe batoniki i wstawić ponownie do piekarnika.

weganskie-batoniki-z-warzywami

Warzywne krakersy z burakiem:

Składniki:

1 marchewka

1 mały burak

50 g ziarenek słonecznika

30 g pestek z dynii

70 g płatków owsianych

1 łyżka tahini

2 łyżki koncentratu pomidorowego

5 łyżek oleju kokosowego( można zastąpić dobrą oliwą)

1 łyżeczka przypraw: papryka, chili, czosnek, rozmaryn, tymianek

łyżeczka sezamu oraz posiekanych ziaren* mój dodatek do posypania po wierzchu

sól i pieprz


Wykonanie:

1. Marchewkę i buraczek umyć i obrać. Zetrzeć na drobnej tarce, można też wrzucić go do robota kuchennego, tak będzie szybciej i łatwiej. 

2. Słonecznik i pestki z dyni drobno posiekać, tak aby wyglądały prawie jak mąka.

3. Składniki wymieszać w misce i odstawić na pół godziny. Następnie rozwałkować cienko miedzy dwoma warstwami papieru do pieczenia. Posypać po wierzchu sezamem i posiekanymi ziarnami

4. Piec w temperaturze 170 stopni przez 15- 20 minut. Czas pieczenia zależy od pieca i grubości krakersów. Po upływie połowy czasu pieczenia foremkę wyjać z pieca i masę pokroić na kawałki. 

Wstawić ponownie do piekarnika i upiec na chrupiąco. Podawać z dowolnym dipem.

warzywne-muesli-z-burakiem

buraczana-przekaska-przepis

warzywny-krakers-z-burakiem

Bardzo jestem ciekawa, jak przypadła Ci do gustu taka warzywna przekąska i czy potrafisz zrezygnować z cukru? Dla mnie jest to bardzo trudne, ale mam nadzieję, że w tym roku spróbujemy razem i nam się uda. Zaprasza Cię już wkrótce, na kolejną zdrową przekaskę z bananem :)

Edyta

12 komentarzy:

  1. Ale one fajnie wyglądają! Muszę spróbować takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają niezwykle kusząco <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy pomysł na zdrową i smaczną przekąskę :) buraki są bardzo uniwersalne, robiłam już zupę, pastę kanapkową, a nawet ciasto z burakiem, ale takich krakersów jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama bylam zaskoczone, ze tak pasuja do krakersow :)

      Usuń
  4. Coś ciekawego. Bardzo interesujący pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale genialny pomysł! z checia wypróbuje :D

    OdpowiedzUsuń