Cookies

8 kwi 2017

Ciasto marchewkowe z ananasem



Ciasto marchewkowe, piernik z marchewki, czy carrot cake to klasyka w wielkanocnych wypiekach i w tym roku z pewnością znajdzie się na naszym światecznym stole. Bardzo lubię zestawienie pulchnego, wilgotnego ciasta marchewkowego i kwaskowej polewy z serka. W dzisiejszym przepisie pojawił się dodatkowy składnik: ananas. Zrezygnowałam z goździków i korzennych przypraw, które zawsze dodaję do ciasta marchewkowego dla piekarnikowego smaku. Taki marchewkowiec ma piękny, słoneczny kolor, jest dużo jaśniejszy od klasycznego i bardzo smakuje dzieciom. Ostatnio mam taka fazę, że jem same jasne ciasta i jakoś nie ciągnie mnie w kierunku czekoladowych murzynków, ciężkich pierników, czy brownies. Dekoracyjne marchewki zrobiłam z lukru plastycznego. Może znacie ten moment, gdy trzymamy w ręce nieforemną bryłkę i już mamy zacząć lepić, gdy w głowie pojawia się myśl: moment, ale jak wygląda marchewka? Bruzdy poprzeczne, czy podłużne? Owalna, czy spiczasta. a jakie liście?
Moje pierwsze, lukrowe marcheweczki są specjalnej odmiany o chropowatych liściach. Bardzo smaczne. Ciasto można też udekorować orzechami lub kawałkami ananasa. Smacznego :-)
Edyta


Ciasto marchewkowe z ananasem:


Składniki:

250 g marchewki
350 g ananasa( może być z puszki)
2 jajka
1 łyżka oleju
150 g brazowego cukru
220 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
1 łyżeczka cynamonu
30 g migdałów
tłuszcz do foremki

Polewa:
200 g serka typu Philadelfia lub Serek Domowy
80 g cukru pudru
1 łyżeczka soku z cytryny

dekoracja:
zmielone orzechy,
na marchewki: lukier plastyczny: żółty, niebieski, czerwony


Przygotowanie:

1. Marchewkę obrać i utrzeć na tarce o średnich oczkach. Ananasa dobrze odsączyć i drobno pokroić.
2. Jajka ubić na pianę, dodać olej i cukier, wymieszać i dodać marchewkę i ananasa.
3. W drugiej misce wymieszać mąkę, sól, proszek do pieczenia i cynamon.
4. Dodawać po łyżce do marchewki i ananasa. Wymieszać.
5. Migdały posiekać i podprażyć na patelni bez tłuszczu. Dodać do ciasta.
6. Foremkę w kształcie serca wysmarować tłuszczem. Piekarnik nagrzać do temperatury 200 stopni. Ciasto przełożyć do foremki i wygładzić. Piec w nagrzanym piekarniku 40 minut.
Po upieczeniu ciasto wyjać i wystudzić.

Polewa:
Serek utrzeć z cukrem pudrem, dodać sok z cytryny i wymieszać. Polewę rozprowadzić na cieście.
Można zrobić wzorki i posypać zmielonymi orzechami 

Lukier plastyczny: na marchewkę mieszamy żółty i czerwony,
na liście zielony i żółty. Gdy wyjdą za jasne, w odcieniu turkusowym( widać na zdjęciach) dodać wiecej zielonego.
Smacznego :-)







 Tutaj widać, jaki kolor wyszedł po wymieszaniu niebieskiego z żółtym: Najpierw turkusowy, a później zielony( listki marchwi).

Idzie wiosna :-)




6 komentarzy:

  1. Wow!
    Kurcze, czy wszystkie Edyty są takie zdolne? :)
    Wygląda baaaardzo smakowicie.....

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej :-)
    Znam tylko jedna, wiec trudno mi odpowiedziec. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znam więcej i utwierdzam się coraz bardziej w przekonaniu, że to imię noszą wyjątkowe babki... ;)

      Usuń
    2. Jak mi sie milo zrobilo, dziekuje :-)

      Usuń
  3. witaj ciasta z marchewką są przepyszne ja mam ciasto z marchewką ale 1 kg marchewki tam mam w przepisie super ciasto pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Tereniu, kilogram marchewki nie zmiescilby sie w tej foremce- serduszko, musialam wziac mniejsza ilosc. pozdrawiam wiosennie :-)

    OdpowiedzUsuń