31 lip 2015

Proso z papryką.

Proso jest moim nowym kulinarnym odkryciem. Wzbogacone ziołami i przyprawami smakuje przepysznie. Można je podać na słodko lub na słono, nie trzeba go wcześniej namaczać i jest tolerowane przez osoby wrażliwe na gluten.

Proso z papryką:


150 ml wody
kostka bulionu warzywnego
30 g prosa
czerwona cebula
czerwona papryka
1 ugotowana marchewka
ewentualnie serek feta
zioła: tymianek, majeranek,
pieprz, sól do smaku
ewent.czerwona papryka ostra
łyżka oleju kokosowego

Proso umyć na sitku. Wodę zagotować, dodać bulion warzywny i proso. Zamieszać i gotować około 20 minut. Czosnek obrać i posiekać. Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Podsmażyć na oleju kokosowym. Paprykę oczyścić z gniazd nasiennych, pokroić w kostkę, dodać do cebuli. Podsmażyć, po chwili dodać marchewkę i ugotowane i odcedzone proso. Można dodać pokrojoną fetę. Doprawić do smaku ziołami. Smacznego :-)



Wyglada niepozornie, ale tak mi posmakowalo, ze jeszcze nastepnego dnia wspominalam to smaczne jedzonko :-)

2 komentarze:

  1. Smaczne, dodałam więcej warzyw, czosnek, tymianek. Będę częściej robic.

    OdpowiedzUsuń