Cookies

27 lip 2015

Niesamowicie kremowy sernik nowojorski



Przepyszny, kremowy serniczek z cytrynową polewą, który regularnie pojawia się na naszym stole. Zmieniam jego smak używając różnych ciasteczek. Piekłam go już nawet na rozkruszonych* sucharach wymieszanych z cukrem pudrem i masłem, płatkach kukurydzianych, bo akurat w domu nie było ciastek, a bardzo chciało się coś słodkiego. Jest bardzo prosty do przygotowania. Kiedyś mieszając składniki rozmawialam przez telefon i zapomniałam o jajku( bo w przepisie jest tylko jedno). Ciasto mimo to doskonale się udało.
Ważne jest, aby wszystko wymieszać delikatnie łyżką, nie używając miksera. Choć piekąc go pierwszym razem z przyzwyczajenia wszystko ukręciłam moim starym mikserem. Ciasto miało bardzo ciekawą konsystencję. Przypominało dość zwarte ptasie mleczko. Zazwyczaj piekę je jednak z jajkiem i mieszam drewnianą łyżką :-)

Niesamowicie kremowy sernik nowojorski:

Składniki:

Spód:

200 g ciastek ( np.maślanych)
100 g masła

Okragłą foremkę o średnicy 26 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasteczka rozdrobnić. Masło rozpuścić w rondelku, dodać rozkruszone ciastka. Wymieszać i od razu wyłożyć na foremkę. Piec w nagrzanym piekarniku 10 minut w temperaturze 180 stopni. Wyjąć z piekarnika.


*Rozkruszanie: ciastka wkładam do plastikowego woreczka do mrożenia, zamykam i roluję wałkiem do ciasta.

 

Masa serowa:

200 g cukru
3 łyżki mąki ziemniaczanej
600g serka kremowego typu philadelfia
200g chudego Quarku**
1 jajko
150 g śmietany 18 %
2 łyżki soku z cytryny

Polewa z kwaśnej śmietany:

250 g kwaśnej śmietany
2 łyżki drobnego cukru
1 łyżeczka soku z cytryny
1 cukier wanilinowy 

Wykonanie:

Cukier, makę ziemniaczaną, serek i Quark wymieszać łyżką. Dodać jajko, śmietanę, sok z cytryny. Wylać na upieczony ciasteczkowy spód. Wyrównać. Wstawić formę z sernikiem do piekarnika i piec dalsze 45 minut, aż brzegi sernika zrobią się złote. 
Składniki na polewę wymieszać, polać po serniku i piec jeszcze 5 minut.

**Zastanawiam się czym zastąpić Quark, czyli niemiecki twarożek, ktory raczej przypomina polski serek homogenizowany. Proponuję wiec serek Mój Ulubiony lub serek mascarpone.

Sernik na zdjęciach posypałam kakao i udekorowałam rysując wzory zielonym pisakiem lukrowym. Zapraszam :-)



Zrodlo przepisu: Chefkoch, Der unglaublich cremige NY Cheese Cake.

MerkenMerken

3 komentarze:

  1. Droga Edyto, piszę do Ciebie, ponieważ nominowałam Cię do Liebster Blog Award! Informacje o samej zabawie i pytania, na które chcę żebyś odpowiedziała, umieściłam u siebie na blogu (rudalimonka.blogspot.com). To świetna sprawa, bo dzięki temu mozemy lepiej poznać innych blogerów. :) Pozdrawiam! PS ten sernik wygląda obłędnie! Uwielbiam ciasta na ciasteczkowych spodach..

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kremowy sernik to moje tegoroczne odkrycie, dzięki Edyta!

    OdpowiedzUsuń